19 Januari 2009

Igår fick jag veta att vi inte skulle vara i köket de två första dagarna denna vecka! Det känndes ganska okej faktist! Vi får vara uppe på Stenky och ha lektioner som vanligt med Helene och Oskar!
idag var dock Mickalea med istället för orre porre xD Men tomorrow vill han be back agian, (efter sin pappa ledighet).

Fick tre uppgifter idag,
* Dels att skriva ned fakta tills morgondagens lektion, jag valde "vanilj", det var grymt lätt att hitta fakta, tur att internet finns! Det gör allt så mycket lättare.

* Det andra var att fördjupa oss i en råvara som andvänds i desert, jag tror jag ska fortsätta att fördjupa mig på vanilj ännu mer, om det går! Vi fick se ett exempel hur ett arbete ska vara för att ha MVG inheåll,det gick på tre sidor (plus att det var jättelite text). Hur orkar man?

* För det tredje fick vi dra en lott när vi sa vad vi ville ha våra betygsmål (jag satte vg) då ska jag baka praktist ( Paj mördeg + sås) det ska presenteras nästa vecka, vi har helt fria händer! Det känns soft, har redan massa ider i huvudet.
Men om ni har något förslag på vad för slags paj jag ska göra så kan ni ju kommentera? Det är alltid kul med nya tankar och idér.


Vi slutade runt ett idag, vilket var väldigt skönt! Jag smet ned på stan med Saris en snabbis, innan jag täffade Ida. Vi sprang i affärer och letade efter den billigaste hårfärgen! Det känndes sådär, blev blöt om fötterna och det var kallt. Så vi kopplade av med en kopp kaffe på caffe latte, vilket var super mys!
vad kan vara bättre än att sitta och koppla av på ett mysigt fik med en bästa vän och snacka skit? INGENTING om du frågar mig!

Åkte in senare på kvällen och umgicks med Annie, Billey & Alex. Det tillkom några på vägen.
Det var helt klart en helt värd kväll. Thänks till alla som gjorde den värd. Åkte även en liten biltur med Tobbe 666.
Men det var kallt satan.

Vet ej dock vad som blir planerna inför i morgon, ska dricka kaffe på det mysiga fiket med Ida,Robin & Jerry! Det ska bli grymt trevligt, vad kvällen har att erbjuda, det får tiden utvisa.

Nu är klockan mycket, och det känns som om jag skulle behöva sova för att orka med morgondagen och dess händelser, hur nu det ska gå.

puss& godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0