6 Januari 2009

Just nu sitter jag framför datan med en stor kopp nygjort te, det blev Assam idag. Det var verkligen härligt, ett mjuk känsla mot halsen, ett lugnt i själen och ett hjärta som pumpar blod i en lagom takt.
Det är så fruktansvärt kallt ute nu förtiden, så grått, så mörkt. Allt man kan göra är att ligga i sängen med en bra bok och en kopp te, det känns som det är det enda som duger för tillfället. Skrivandet och ljus har blivit en del av mitt nya liv.
Jag undrar så vart min livsglädje tog vägen, den känns som bortblåst. Allt jag gör om dagarna är att vakna, gå upp och möjligtvis äta frukost, sitta och slöa bort en timme eller två framför datan, ligga i sängen och läsa. Vad är det för ett liv egentligen? Inget alls om du frågar mig.
Jag förstår inte varför jag inte går ut och umgås med folk, jag har vänner, varför umgås jag inte med dom? Varför orkar jag knappt ta på mig om dagarna?
Varför känner jag att orken håller på att ta slut?
Jag undrar hur det kommer att gå när skolan börjar, jag lär ju inte klara av den alls.

Nu ska jag kila, dricka upp mitt te, tända lite ljus , lägga mig i sängen och fortsätta skriva.
Det låter extremt intressant, gör det inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0